söndag 11 mars 2012

Nya jaktmarker

Senaste tiden har det varit lite bloggtorka pga jobbbyte! Nytt jobb har skapat en plattform för helt nya träningmarker. Från Täby till Hornstull.

Jag har hunnit testträna två gånger på Sats Hornstull vilket verkar vara ett bra ställa att göra sig av med både kalorier och kroppsvätskor!

Cykel, löpning och styrka har avhandlats och jag är nöjd med både kvalitet och antal minuter senaste veckan.
Som sagt läggs mer fokus på fart och spänst.
Långpass löpning minimalistiskt är också vad som pysslas med. Knät funkar bra tycker jag men jag kommer nog snart stöta på vart gränsen i längd ligger inom kort och lägga mig där. 17 km minimalistiskt fungerar bra trots att knät blir ganska så stelt och smärtande dagen efter. Första barfotapasset kommer under veckan nu när temperaturen är riktigt på G. Jag tror jag kommer lägga mig runt 2 mil på de längsta passen fram till Lidingöloppet. Mer än så kommer garanterat att slita sönder knät och då blir det pannkaka av allt.

Vasaloppet 2013 anmälan inne!

Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar