tisdag 7 februari 2012

Ofrivillig frivillig träning

Det har inte varit så mycket träningssnack i bloggen senaste tiden.

Men livet är fyllt av massor med saker man också kan skriva om så det är väl anledningen. Tyska korvar, skidtunnlar och skotester har ju alla hög påverkan på mitt liv just nu!

Senaste veckorna har löpning med längre intervaller i backe tagit en större plats i träningen då jag försökt få lite mer tryck i steget.

Stakintervaller på skidor och styrketräning har också utgjort en stor del. På vintern ska ju distanspassen klaras av men då jag inte ska springa för långt enligt order från Jörgen "rehab" Sandberg så är det lite knepigt att få till seghetsträningen.

I går fick jag en spik i bildäcket och detta resulterade ju då i ett frivilligt ofrivilligt distanspass till jobbet! Efter att ha sprungit ca 3 km fel i Täbys myller av villagator fick jag ihop 15 km.

Lite stel i knät men helt ok för att vara nästan en mil längre än ordinerat. Jag stod länge och väl i hallen för att välja skodon i och med att en del av sträckan går i ganska oplogad terräng. Valtet föll på Merrell trail glovs vilka håller hög klass i halt väglag.

Jag har kört rätt mycket stakmaskin på jobbet och lovar att fotoblogga om den hemska tingest inom kort. Det finns liksom stakmaskiner och så finns stakergometers.

Om hyresvärded ska köra vasaloppet kan man ge sig på att diverse digra tortyrredskap dyker upp i jobbgymmet!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar