onsdag 2 november 2011

Löpbandsintervall och Spa

I morgon är det spa-dag på Sturebadet. Fint folk ska ha det fint!

Vad kan då vara bättre än att köra tre dagar stenhård träning så att massören får arbete för sin lön!
Nej, inte mycket förmodligen.
Så i förrgår var det cykling på Roslagsleden i blött och lerigt väglag varvat med grisig cykling i motvind på asfaltsvägar.
Jag har tappat mycket av cykelstyrkan tyckte och Stockholm Rogaining nästnästa helg lär bli slitigt för min del.

I går körde jag 9km löpning med stegrande fart med Inov8 x-talon minimalist-skorna med syftet att ligga lite högre i fart men att försöka hålla ett bra steg och en ekonomisk fotisättning vilket fungerade bra.

Idag kördes ett grispass på gymmet med cykel i zone 3 20min samt löpintervaller på band 5 x 2 min stegrande med gåvila emellan.
Dessa kördes med dom nya Inov8 Bare-x light 150 dojjorna - kändes RIKTIGT grymma!

Vikten är otrolig, eller avsaknaden av densamma menar jag.

Sedan kördes maxvikter på tre benövningar genom 3x5 repsmodell.
Efter det kom jag knappt till omklädningsrummet! Fint kändes det i alla fall. Nu ser jag fram emot massage i morgon!

Vaderna känns bra och jag har kört med kompressionssockor på kvällarna vilket verkar fungera bra. Snorigheter far omkring hoss kids och fru.. vi får se vart dom fastnar härnäst. Förhoppningsvis inte hos mig.

En annan som är snorig är Rihanna som ställde in sin konsert i Malmö i förrgår på grund av influensa men spelade i Globen i går med hjälp av någon slags superpiller.

Snorig eller?

Vi skall i alla fall se henne ikväll vilket lär bli grymt om hon nu inte har däckat igen.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar