tisdag 10 januari 2012

2012

Ja, då kör vi.

Jag har inte rikigt bestämt schemat inför 2012 när det gäller tävlingar.
Jag velar lite fram och tillbaka hur jag ska investera min tid. Just tid är det som är svårast att skrapa ihop. Motivationen finns helt klart nu och tro mig, utrustning också...

Två snabbare multisporttävlingar samt en längre lurar jag på.

Svenska Multisportcupen är satt med till viss del lite haltande regelverk tycker jag. Dels kajak vs kanadensare debaklet och att inte sprint går på samma dagsom lång i vissa fall tror jag är ett steg i fel riktning.

Kolla in regeltråden här:
http://www.multisport.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=1425

2012 år cupdeltävlingar hittar du här:
http://multisportcupen.se/

Lidingöloppet är ju spikat och den största delen av träningen kommer att peka mot detta lopp. Jag startade faktiskt breddträningen med fokus på LL i går.

Jag hoppar även på Szalkais träningsprogram som ligger på marathon.se och drar igång i början av Maj.

Tror det blir silvermedaljprogramet.

2:15 innbär det i tid vilket borde fungera.

I och med att jag tänkte springa barfota adderar ju det en extra ingrediens även för tidsplaneringen då fler risker finns än om man kubbar med dojjor.

Aquasocksen kommer att finnas med i bältet alternativt kirugtejp för akut omsårj på banan.

Jag har försökt ta reda på hur många som sprungit LL helt barfota och tror att det är 3 st.
Säkert fler men det är svårt att få fram.

Jag vet också att det 2012 kommer att vara några till som ger sig på detta.

I morgon blir det besök på Artrokliniken och herr Sandberg för översyn av knät samt rehab och prehabövningarna.

Återkommer med rapport!

Filmen Blades Of Glory gick igår. Vilket mästerverk! Har ni inte sett den så måste ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar