måndag 23 januari 2012

Lidingöloppet barfota

Ja, tiden tickar på och vi är i slutet av Januari. Efter att ha mer eller mindre övergett vintern kom det helt plötsligt 15 cm snö och termometern droppar till ett par stadiga minusgrader.

Jag hade precis ställt in mig på att barmarksträningen skulle starta redan nu men nu kan jag i alla fall få lite fart i skidspåret!

Vikingarännet har jag sneglat lite på som går om ca en månad nu när minusgraderna verkar bestå. Vi får se.

Målet i år är ju lidingöloppet och det barfota.
Träningsmässigt kommer jag att falla in i specifik LL-träning i Maj är tanken men redan nu har vi styrt om en del inslag med hjälp av Jörgen på Artro.
Hopprep och mer spänst lyfter vi in redan nu och minskar faktiskt på distanspassen för att skona knät.

Styrketräningen ligger kvar under våren och som jag skrivit tidigare mer fart ska in också.

39 år och hopprep är dock ingen vacker syn och det är faktiskt riktigt svårt! Dock väldigt bra träning för vader, core och överkropp.

Det finns ju de personer som lyckats ganska bra i sporter genom att använda hopprep i träningen....

Bilden lånad från kettlebellworkouts.com
Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar