fredag 27 januari 2012

Alternativträning

Drog igång en gammal favoritsyssla i Onsdags som jag ska ha som alternativträning är det tänkt.

http://www.krav-maga.nu/

Jag la av ungefär för 5 år sedan när vår första grabb kom och det var riktigt kul att komma tillbaka.

Måndagar och Onsdagar kommer jag att damma på polisaspiranter är tanken.
Första reflextionen efter passet var att jag nu har betydligt bättre uthållighet men även betydligt sämre explosivitet. Speciellt i överkroppen.

Detta tolkar jag som något bra speciellt då just alternativträning ska provocera kroppens invanda träningsmönster.
Nu sitter jag här med en GRYM träningsvärk vilket givetvis är kalas...

I morgon Lördag blir det intervall i backe med mina darlings Inov8 x-talon 190 och på söndag blir det en tripp ner till Munchen och ISPO mässan.

Det blir grymt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar