torsdag 13 oktober 2011

Lopp på G

Nästa lopp blir nog http://www.solsidanrunt.se/ som går den 22 Okt på asfaltsvägar runt Solsidan. Loppet verkar vara nytt och ser ut att vara lättsprunget och även perfekt för barfotaslubbande.

Om jag inte kör helt barfota sluttestar jag eventuellt mina Inov8 Evoskin för att få till ett riktigt test på dessa. Förhoppningsvis domnar inte mina stortår bort allt för fort.

Har jag hunnit få mina Inov8 Bare-x 150 inom kort lär ju dom även ligga risigt ut för detta hårdunderlagsrace.

Några andra don jag är sugen på att testa är Zemgears running "sko" 360 http://www.zemgear.com/360.html

Dom ser grymt bekväma ut och onekligen svårt snabba, som att trä på sig en giftorm ungefär. Om dom ger en gammaldags surftoffelkänsla kan det vara illa rent funktmässigt men det var ju ett par år sedan man gled runt i surfskor. Utvecklingen bör ju ha gått framåt!

Ett annat lopp som lockar är Vintermarathon http://www.vintermarathon.se/ som går 5:e november. Men då pratar vi om 8km klassen. Hösttävlingar är alltid mysigt med fin luft och vetskapen att snart tar grottgymstiden över för ett par månader innan man tittar ur sitt ide igen runt April för nya utmaningar nytränad, urstark och neutralt kalibrerad.

Det finns andra sporter än löpning som jag gillar. En favorit är MTB och den 12 Nov går en kanonrolig rogaining tävling på 4 timmar där det går ut på att ta så många kontroller som möjligt under dessa timmar.
Kontrollerna är olika viktade i poäng beroende på hur svårt dom sitter eller hur långt ifrån "hash house" dom ligger vilket gör det hela mer mindwobbeling än uppgiften att kalkylera hur mycket sportdryck som kommer gå åt.

För den som gillar springa långt och länge finns en löpklass där man är ute i max 6 timmar och sysslar med samma kontrolljakt. Något för nästa år kankse iförd ett par blåa silikontofflor.

Den här tävlingen kan jag varmt rekommendera mycket pga att den är avslappnad i säsongens slut och att banan brukar vara kul att köra.

Jag kör med en kompis från Stockholm Multisport men man kan vara fler i samma lag om man vill trassla till det med belgiska klungor mm.
http://www.stockholmrogaining.se/

Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar