lördag 22 oktober 2011

Positiva synergier

Att ha tre ungar är bra på många sätt. Att alla går på samma dagis samtidigt är smidigt och en klar synergi.

Om man vill attrahera snuva till exempel.

Ju fler kontaktytor man kan ha med en streptokock desto säkrare kan man vara att den fastnar rätt och riktigt.

Dock har åren stärkt oss bra vilket innbär att man aldrig blir sådär riktigt sjuk som man kunde bli tidigare.
I stället är man lite småsnorig.
Så har det varit senaste veckan.
Det tråkiga med småsnorighet är att man fortfarande kör på som vanligt med träningen, i teorin i alla fall, men kan inte ge järnet på passen för att man vet att det inte är bra eller känns bra.

Vissa luckor blir det också i träningsplaneringen givetvis dom dagarna man är lite FÖR hängig för att träna vilket skapar en frustration som inte är kul.

Lördagens Solsidan runt http://www.solsidanrunt.se/ bliv inte av på grund av krasslighet men i efterhand kanske jag skulle ha kunnat springa då distansen bara var 5 km och krassligheten inte var så pass distinkt.

Vädrat dom fick på premiärloppet var ju strålande!

Den 5:e November går http://www.vintermarathon.se/ på djurgården och jag tror att det blir springa av där. Distansen är längre men bör inte vara något problem nu.

Dagarna rullar på i alla fall och man kan göra mycket annat istället för att däppa över ett par missade pass!
Som att städa igenom sitt skosskåp tillexempel.
Minimalistiska skor trängs med stadiga multisportdon gjorda för timmar av trekking med tung utrustning.

Presentation uppifrån till vänster:

1 - Asics asfaltssmiskare. Har jag kört många långpass i utan och med rygga.
2 - Mizuno. köpte jag för en marathonsatsning som inteblev av. Dessa skor blev löpbanddojjorna no 1.
3 - Salomon 3D GTX 4L GTR 3 G2 G, eller nåt i den stilen. Har funkat som trekkingdojjor med tyngre packning inför ARtävlingar.
4 - Asics Gt2160. Funkat som mängdsko men den har fått gå mycket i terräng där den passar bra tycker jag
5 - Puma trialfox! Kultdosa med extremt bra passform för mina spetsiga fötter. Har gått obanat och gegga
6 - Ascics DS trainer. Körde jag en hel del med men gillar inte den sladdriga sulan!
7 - Quechua. Fransk entrysko från Decathlon fokuserad på trekking och långa tuffa sträckor med vassa stenar.
8 - Icebug. Dessa är mängdsko för vinterlöpning och rehab
9 - Icebug. Lite racigare och snabbare för snabbare pass och innehar mer löpglädje - grymt sköna.
10 - Salomon speedcross 2. Dessa har jag kört flest multisporttävlingar i. Jag gillar dom skarpt och dessa finns nu i en förbättrad version som heter fellcross vilka verkar vara ännu bättre med lägre sula bl a. På inköpslistan!
11 -  Salomon XT wings. Trekking/långa löpningar och flerdygnssko
12 - Inov8 Bare grip. Minimalistisk sko med grymt grepp för svår terräng
13 - Inov8 Mudclaw. För RIKTIGT tuff terräng
14 - Merrell trailglov. Dom dojjorna jag kör absolut mest med nu.
15 - Ja, se nedan.

Snöskorna ner till höger är specialgjorda av ett företag i Italien som heter Ferrino http://www.ferrino.it/en/homepage som jag har haft att göra med tidigare.
Lättare, starkare, snabbare är måttot för dessa och dom kommer att få pryda mina tassar när snön har kommit till Sollentuna! 

Det finns faktiskt inget härligare än löpning på natten i skogen med pannlampa på vintern. Så är det bara!

Barfotamässigt i vinter blir det Merrels, Inov8 bare-x samt bare-gripp, aquasocks som jag nu beställt och helt barfota innan snön kommit.

Dagens lunch spenderades förövrigt på IKEA med köttbullar, en massa ungar samt kaos i vanlig ordning. Vi tänkte att en Lördag innan löning bör det vara lite lugnare men det var fel. Igen.


Det kanske ser lugnt ut men det är bara för att det är en stillbild du tittar på.

Jaja, i morgon Söndag blir det gym med med benen i centrum.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar